Czy na pewno wiesz czym jest jakość?

Czy wiesz czym jest jakość i jak powinniśmy ją określać? Wg książki „Doktryna jakości”, najczęstszym błędem popełnianym przez firmę jest takie definiowanie jakości, jakie jest wygodne dla firmy, ale nie odpowiada oczekiwaniom klienta. Wadą produktu jest natomiast każda taka negatywna cecha produktu – negatywna z punktu widzenia klienta – której klient ma się prawo nie spodziewać.
Zamiast więc koncentrować się na określaniu kryteriów jakości tak, jak sprawdzalibyśmy produkt jako specjaliści technologiczni, warto zrozumieć, czemu klient zgłasza takie – w naszej ocenie – „pierdoły”. Możemy zastanowić się czy nie lepiej położyć większy nacisk na eliminowanie właśnie tych wad, które przeszkadzają klientowi.
I jeszcze jedno ciekawe spojrzenie. „Innym błędem związanym z pojmowaniem jakości produktu jest pomylenie pojęcia jakości z pojęciem wartości.” „Trabant był brzydki, ciasny, hałaśliwy, gorący w lecie i zimny w zimie. Był jednak samochodem o stosunkowo niskiej cenie i tanich częściach. Na trabanta nikt więc nie narzekał, a każdy użytkownik uważał, że ma dokładnie to, czego oczekiwał.”
„Produkt jest tym bardziej luksusowy, im więcej obiecuje klientowi, i tym lepszej jakości, im bardziej te obietnice są spełnione”.
Spójrzmy więc na jakość naszych produktów z takiej perspektywy – co obiecujemy klientom? Czego mogą się spodziewać? I czy kierujemy swoje siły głównie na eliminowanie tych wad, które to dla klientów są widoczne i im przeszkadzają?

Szukasz ludzi, którzy naprawdę kumają Twoje analityczne rozkminy?

Właśnie dlatego powstało BA Circle. Miejsce, gdzie wiedza spotyka praktykę, a samotne przerabianie kursów zamienia się we wspólne wyzwania, wsparcie i wymianę doświadczeń.

To nie jest kolejny kurs online.
To nie jest kolejna zamknięta grupa na Facebooku.

To przestrzeń stworzona specjalnie dla analityków takich jak Ty.

Na tej platformie:

  • znajdziesz innych analityków,
  • podejmiesz wyzwania i sprawdzisz się,
  • dostaniesz informację zwrotną i zbudujesz nowe relacje.

I wszystko to w 1 miesiąc,  bez zobowiązań.

Zbuduj fundamenty pracy marzeń jako analityk

Dołącz do 6000 analityków i otrzymaj PDF ze wskazówkami.
Poznaj też serię innych bezpłatnych materiałów i aktualizacje o bieżących projektach

Cześć, jestem Hania.

Jako strategiczny analityk biznesowy na pograniczu zarządzania i IT zapewniam, że projekty i działania w organizacji przynoszą wartość biznesową. Dostarczam kompetencji analitycznych managerom i zarządom z Polski, Niemiec i Szwajcarii przy tworzeniu strategii oraz wdrażaniu jej w kilkuset osobowej międzynarodowej organizacji.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koszyk

Sam/a na froncie analizy?

Nie musisz działać w pojedynkę.

Na platformie są ludzie tacy jak Ty – analitycy, którzy chcą rozmawiać, ćwiczyć, wymieniać się doświadczeniem i… wspierać się nawzajem.