Analiza w produktach – wyniki testu i zamknięcie sprzedaży CPOA

Dziś ostatni dzień, by dołączyć do kursu uczącego analizy w produktach – CPOA, czyli Certified Product Ownership Analysis. Dołączasz do 100 osób na pokład?

Kilka dni temu zaprosiłam Cię do sprawdzenia swojej wiedzy w temacie analizy w produktach. Poznałeś swój wynik. Zadowolony? Chcesz zobaczyć jak poszło wszystkim?

Na wynikach tego testu można uczyć się czym jest rozkład normalny. 😀 Wiele osób trafiało w środek.

Najbardziej problematyczne pytanie?

Najtrudniej było odpowiadać (rzecz jasna) o zawartość podręcznika Guide to Product Ownership Analysis. Wskazywaliście, że domenami są “Angażuj klienta”, “Angażuj cały zespół” i “Dostarczaj często”. Poprawna odpowiedź zawierała domenę “Ucz się szybko”. Bez tego obszaru wiedzy stracilibyśmy mnóstwo cennych wskazówek o miernikach produktowych i uczeniu się na bazie pomiarów, badań. Nie poznalibyśmy wskaźnika NPS – bardzo popularnego w świecie produktów. Ale też nie wiedzielibyśmy jak organizacja ocenia wartość produktu w swoim portfolio ani jego sukcesu na rynku.

W pytaniu o to jaki artefakt może powstać jako ostatni, przeważającą odpowiedzią był plan wydań. Dobrze jednak najpierw wiedzieć co planujemy wydać w kolejnym wydaniu, a dopiero wtedy upewnić się, że zakres prac (np. na tablicy kanbanowej) posłuży do urzeczywistnienia tego planu i dowiezienia odpowiedniego zakresu na produkcję w kolejnym wydaniu.

I ostatnia ciekawostka – wyzwanie. Co nie jest horyzontem planowania? Piękno podejścia Product Ownership Analysis polega na dodaniu do perspektywy pracy z zespołem (którą dzięki Scrumowi poznaliśmy już dość dobrze), perspektywę organizacji i rynku. Bez ich znajomości nie mamy żadnej pewności, że dostarczamy jakąkolwiek wartość i że nasza praca jest opłacalna dla organizacji.

Plan zaczyna się tam, gdzie planujemy jakieś działania. Wizja to jeszcze nie plan – nie określa co i kiedy zostanie zrobione. Najogólniejszym horyzontem planowania w firmie jest horyzont strategiczny. Ze strategii wynika jakie produkty czy usługi powinny być realizowane (horyzont inicjatywy wg POA, a w zarządzaniu można też mówić o taktyce czy zarządzaniu portfolio produktów czy ofertą). Horyzont dostarczania mówi o tym, co, kiedy warto dostarczyć w ramach już określonego produktu. Tu najczęściej pracują analitycy określając wymagania, pomagając przy sprintach, wydaniach, itd.

Zadowolony ze swoich wyników i wiedzy o pracy w środowisku produktowym?

 

Jeśli tak, to serdecznie gratuluję! 🙂 Jeśli szukasz nowych wyzwań, to chętnie spotkam się z Tobą w jednej firmie pracując nad wspólnym produktem. Właśnie rekrutujemy wielu analityków. Mam nadzieję, że spotkam się z Tobą na rozmowie rekrutacyjnej i w pracy. 🙂 https://lhsystems.pl/en/lhsystems/career_lsy/jobs.html?1&title=278643-13790775

 

Jeśli chciałbyś jeszcze powalczyć o większe kompetencje analityczne w świecie produktów, to zapraszam do kursu CPOA. Dziś ostatni dzień. 🙂

https://analizait.pl/edu/product/kurs-zdobadz-certyfikat-product-ownership-analysis-iiba/

Zbuduj fundamenty pracy marzeń jako analityk

Dołącz do 6000 analityków i otrzymaj PDF ze wskazówkami.
Poznaj też serię innych bezpłatnych materiałów i aktualizacje o bieżących projektach

Cześć, jestem Hania.

Jako strategiczny analityk biznesowy na pograniczu zarządzania i IT zapewniam, że projekty i działania w organizacji przynoszą wartość biznesową. Dostarczam kompetencji analitycznych managerom i zarządom z Polski, Niemiec i Szwajcarii przy tworzeniu strategii oraz wdrażaniu jej w kilkuset osobowej międzynarodowej organizacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *