Lean Coffee Analityków i Analiza Przyczyn Źródłowych

#4 spotkanie Lean Coffee Analityków w Trójmieście. Wybieramy tematy. Najwięcej głosów dostaje temat na czasie, czyli – dlaczego ludzie się zapisali, a nie przyszli? Czemu mimo dobrych doświadczeń nie przyszli ponownie? Co możemy z tym zrobić? Dobra okazja, żeby poćwiczyć analizę przyczyn źródłowych, czyli diagram Ishikawa, lub (jak to powiedział Mikołaj) przewróconą choinkę. Zobacz czy poszliśmy z wnioskami w dobrą stronę?

Problem

Jak zabrać się za analizę problemu? Napierw zdefiniować problem. Ludzie nie przychodzą na spotkania. Zapisuje się X osób, a przychodzi z tego może 20%. Osoby, które były raz – mówią, że fajnie i wrócą, ale nie wracają.

Przyczyny

Dlaczego? Szukamy przyczyn w różnych kategoriach. Wydaje nam się, że powodów należy szukać w: potrzebach uczestników, komunikacji do uczestników, postawach ludzi, poczuciu zobowiązania.

Czego potrzebują potencjalni uczestnicy spotkań Lean Coffee Analityków w Trójmieście, że nie przychodzą? Może nie są pewni czy to coś dla nich? Nie znają formuły „lean coffee”? Wybierają inne wydarzenia analityczne, które lepiej znają, są bardziej dostępne? „Nie jestem analitykiem” – czy mogę przyjść mimo to?

Może zawodzi komunikacja? Nie docierają informacje? Nie wiadomo, gdzie ich poszukać? Na czym dokładnie polega lean coffee („Ej, przecież napisałam w zaproszeniu. Może nie czytają.”)? Nie wiadomo gdzie jest PPNT? Nie dostaję powiadomień ani niczego, co by mi przypominało, że się zapisałem?

A może chodzi o postawy ludzi? Boję się, że będę musiał coś mówić, mieć swój temat, a nie mam (chciałbym tylko posłuchać?). Nie chce mi się.

A może chodzi o stosunek do zobowiązań (zapisania się)? Zapisałem się, ale nie muszę przecież przyjść. Nie płacę, więc nic nie stracę.

A Ty jak sądzisz? Poszliśmy w dobrą stronę z wnioskami? Podziel się w ankiecie: https://docs.google.com/forms/d/1gCduuKxdA1IjFWVTfsjlSIkf7pMqUjH1osnYwEW77b0

Rozwiązania

Z tego zbioru problemów wybraliśmy kilka tych, które uważamy za najbardziej prawdopodobne i jednocześnie te, na który możemy mieć wpływ.

Aby rozwiać wątpliwości czym jest lean coffee, czy mogę przyjść, jeśli nie jestem analitykiem albo nie mam swojego tematu – dodatkowy opis w zaproszeniu.

Aby zaproszenia były łatwo odnajdywalne – opublikować wszystkie spotkania w jednym miejscu na stronie i na FB.

Aby zapisani pamiętali o zapisie – wysłanie przypomnienia mailowego, dodanie zaproszenia do kalendarza.

Aby ludzie wiedzieli jakie będą tematy – wybrać 1 temat, który będzie na pewno + zrobić głosowanie na tematy przed przyjściem osób na spotkanie (co być może przyciągnie, bo wiem jakie będą tematy poruszane).

Aby budować odpowiedzialność za zapisy – dać łatwą możliwość poinformowania o odwołaniu.

Co myślisz o tych rozwiązaniach?

Lean Coffee Analityków #5 w Trójmieście już w lutym. 😉 Prawdopodobnie 27.02. Dogrywamy datę. A Ty śledź informacje i myśl o tematach. Z naszej strony będzie wybieranie najlepszych rozwiązań, podział pracy między analitykami i jak pracować z irytującym członkiem zespołu.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak dobierać najlepsze rozwiązania do problemów? Zapraszam do Kursu Trafnych Wyborów 🙂 Znajdziesz tam omówioną metodę analizy przyczyn źródłowych oraz wiele innych technik prowadzących Ciebie, Twój projekt i Twoją firmę do trafnych wyborów:
https://www.analizait.pl/produkt/kurs-trafnych-wyborow/

Zbuduj fundamenty pracy marzeń jako analityk

Dołącz do 6000 analityków i otrzymaj PDF ze wskazówkami.
Poznaj też serię innych bezpłatnych materiałów i aktualizacje o bieżących projektach

Cześć, jestem Hania.

Jako strategiczny analityk biznesowy na pograniczu zarządzania i IT zapewniam, że projekty i działania w organizacji przynoszą wartość biznesową. Dostarczam kompetencji analitycznych managerom i zarządom z Polski, Niemiec i Szwajcarii przy tworzeniu strategii oraz wdrażaniu jej w kilkuset osobowej międzynarodowej organizacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart