Chcesz zostać liderem, seniorem, a może strategicznym analitykiem? Zdobądź swoje stanowisko marzeń.
Jest początek roku, więc być może zastanawiasz się jak się przekwalifikować. Możliwe, że dopiero chcesz wejść do branży IT i zostać po raz pierwszy analitykiem biznesowym. A może jesteś już analitykiem i marzysz o tym, żeby mieć bardziej dumnie brzmiącą nazwę stanowiska? Chcesz na przykład zostać seniorem, strategicznym analitykiem albo liderem? Chciałbyś wykonać jakiś kolejny krok? A może wszystko Ci się podoba, a jedyne na czym Ci zależy, to zmiana pracodawcy?
Zapraszam Cię do serii materiałów, z których dowiesz się jak zdobyć stanowisko marzeń jako analityk biznesowy. Dowiesz się, o jakie podstawowe rzeczy trzeba zadbać. Podejdziemy do tematu jak przedsiębiorcy. Zastanowimy się CO, KOMU i JAK zaoferować, by Twoje działania były skuteczne. Zapoznaj się z materiałem do końca – znajdziesz tam propozycję i wskazówkę, w jaki jeszcze sposób możesz wykorzystać poznane inspiracje oraz jakie kolejne kroki możesz zrobić, żeby już w tym roku znaleźć pracę czy rozwinąć swoją karierę analityka do pozycji marzeń. Zapraszam do lektury!
Kim jestem i co wiem o analizie biznesowej
Być może trafiłeś do mnie po raz pierwszy. Jeśli tak jest, witam Cię serdecznie.
Mam na imię Hania i pracuję jako analityk biznesowy, dokładnie strategiczny analityk biznesowy. Pracę zaczynałam ok. 12 lat temu, kiedy byłam jeszcze na studiach informatycznych.
Z biegiem lat miałam kolejne pomysły, plany i marzenia na to, jak rozwijać swoją karierę. Zostałam analitykiem biznesowym, z czego byłam bardzo dumna. Marzyłam o tym, żeby zostać strategicznym analitykiem biznesowym, co wydawało mi się pracą szalenie ambitną, ale też odpowiedzią na moje frustracje, że na przykład nie wiem do czego tak w zasadzie prowadzi nas dany projekt. Miałam ogromną nadzieję i bardzo marzyłam o tym, żeby kiedyś brać w tym udział i również wspierać firmy w przygotowywaniu strategii i dzięki temu zapewnianiu sensu wszystkich projektów i naszych przedsięwzięć.
W momencie kiedy tworzę ten materiał, od trzech i pół roku jestem strategicznym analitykiem biznesowym i pomagam dużej międzynarodowej firmie w przygotowaniu strategii produktowej dla linii produktów, ale też dla poszczególnych produktów.
Przez wiele lat pracy jako analityk biznesowy zahaczyłam o różne tematy i sposoby poznawania analizy biznesowej. Ponadto byłam wykładowcą akademickim na Politechnice Gdańskiej. Przez ten czas prowadziłam również swojego bloga analiza IT. Od długiego czasu wykonuję również szkolenia i przeprowadzam kursy online, w których wzięło udział już łącznie około 6000 wyszkolonych przeze mnie ekspertów. Przez ten czas miałam okazję na różne sposoby doświadczać tego, jak wygląda praca analityka.
- W zeszłym i poprzednim roku byłam również prelegentem na największej na świecie konferencji dla analityków biznesowych – IIBA Building Business Capability, która miała się odbywać w Stanach Zjednoczonych, niestety COVID pokrzyżował nam plany. W tym czasie sama na wiele różnych sposobów doświadczyłam tego jak analityk biznesowy się rozwija i jak różne warunki panują w różnych firmach.
- Pracowałam w czterech firmach jako analityk biznesowy, widziałam jak to wygląda w małych firmach, dużych, produktowych, software house’ach, firmach, które rozwijają swoje produkty.
- Miałam też okazję zetknąć się z wieloma osobami, czy to w roli trenera, kiedy prowadziłam szkolenia, czy w roli mentora, kiedy pracowałam bardzo blisko z kilkoma osobami nad tym, żeby rozwinąć ich karierę.
- Przez to, że prowadzę bloga bardzo często otrzymuje od was wiadomości. Opowiadacie skąd przychodzicie, z jakich branż, jakie macie problemy, wyzwania i jakie macie marzenia na kolejne kroki kariery.
- Dodatkowo występuję w roli badacza przy okazji prowadzenia Badania zarobków i kompetencji analityków biznesowych na blogu analiza IT. Dzięki Waszym odpowiedziom również zyskuje wgląd w to, co tak naprawdę Was boli, jakie macie problemy, marzenia, aspiracje, ale też czego już wypróbowaliście i jakie są rezultaty tego pod kątem zarobków, zadowolenia i satysfakcji.
Mając taki ogląd na pracę analityka z bardzo wielu różnych perspektyw, chcę podzielić się z Tobą w tej serii materiałów wskazówkami – co można zrobić, żeby dostać pracę marzeń analityka biznesowego i żeby się jeszcze lepiej rozwijać.
Podpowiem Ci, jak zdobyć stanowisko marzeń na rynku analitycznym
Podejdziemy do tego w ujęciu przedsiębiorczym.
Zastanowimy się:
- JAK możesz uszyć ofertę, pewną propozycję wartości, które możesz dać innym pracodawcom na rynku pracy;
- CO dokładnie powinno się w Twojej ofercie znaleźć;
- DO KOGO skierowana będzie Twoja oferta.
Na końcu dowiesz się też jakie kolejne kroki możesz wykonać, żeby rzeczywiście zdobyć wymarzoną pracę czy rozwinąć karierę.
W tej części skupiamy się na tym, co dokładnie powinno się znaleźć w tej Twojej propozycji wartości dla odbiorców na rynku pracy, czyli dla pracodawców.
Jeśli chcesz zajść wysoko (nie tylko w analizie), musisz być ambitny
Pierwsza, fundamentalna kwestia – jeśli chcesz dojść wysoko w pracy analityka biznesowego, ale też w jakiejkolwiek innej pracy, to przede wszystkim liczy się ambicja.
Jeśli dla Ciebie wszystko jest OK, niczego nie trzeba poprawiać, nie musisz zarabiać więcej, ten poziom stanowiska jest wystarczający – to fajnie. Być może to daje Ci spełnienie i jesteś już w miejscu, w którym chciałeś być. Natomiast jeśli jeszcze nie jesteś na swoim wymarzonym stanowisku czy miejscu, w którym chciałbyś robić określone rzeczy, to ta ambicja jest Ci potrzebna. Mierz wysoko.
Kiedyś ktoś powiedział, że nie jest problemem to, że ludzie wyznaczają sobie cele, których nie mogą osiągnąć, ale że wyznaczają sobie takie, do których dochodzą bardzo łatwo. Ich potencjał jest widocznie o wiele większy. Czyli mierz wysoko, ale też marz. Potrzebujesz też mieć marzenia, które będą dla Ciebie kopem, taką wyrzutnią, która będzie powodowała, że co rano będziesz widzieć sens swoich przedsięwzięć i pracy. Będziesz mieć poczucie, że jest jakiś wielki wymarzony cel, do którego będziesz konsekwentnie dążył.
Określ konkretnie swoje oczekiwania i cel
Musisz być konkretny.
Spotykam się czasem z osobami, które mówią: „Chcę zarabiać dużo kasy i żeby było fajnie i żebym był zadowolony”. No dobra, ale co to oznacza? Co to konkretnie oznacza dla Ciebie? My tutaj skupiamy się na Tobie, szyjemy karierę pod Ciebie. Nie ma jakiegoś szablonu kopiuj-wklej. Trzeba się zastanowić, co Tobie najbardziej odpowiada, więc jeśli masz kryteria własnego sukcesu, to warto żebyś był możliwie precyzyjny. Jeśli chcesz mieć „fajną” pracę, to co dla Ciebie ta fajna praca oznacza? Dla jednego będą to elastyczne godziny pracy, dla innego to, że przepracować będzie musiał 20 godzin w tygodniu, jeszcze inny uzna, że to praca, w której realizuje ambitne zadania.
Co to znaczy? W jakim obszarze? Czy może jest jakaś specjalizacja, która Cię bardziej pociąga? Podobnie – jeśli chcesz zarabiać „dużo”, to co to znaczy? Jaka to jest kwota?
Jeśli masz jakiekolwiek inne wyobrażenia i kryteria na temat swojej pracy, to warto być bardzo konkretnym. Wtedy jest większa szansa, że dojdziesz właśnie w to miejsce.
Poznaj swoje mocne strony i chwal się nimi, pokaż prawdziwego siebie
Stojąc po tej drugiej stronie na rozmowach kwalifikacyjnych, bo też często rekrutuję analityków do firm, widzę, że czasami przychodzą osoby, które nie mają pomysłu na siebie – swoją ścieżkę i kierunek. Przychodzą, mówią, co umieją na zasadzie „weźcie mnie, jestem fajny”. Trudno na tej podstawie określić na ile firmie będzie po drodze z tą osobą albo co ta osoba konkretnie sobą reprezentuje. CV zazwyczaj jest tworzone generycznie, czyli nie opisuje za bardzo Ciebie, tylko przekazuje suche informacje na gotowym wzorze. To niewiele wnosi i każdy mógłby wysłać dokładnie takie samo CV – ono nie mówi za wiele o osobie. Podobnie na rozmowie kwalifikacyjnej – trudno przedstawić siebie, jeśli my tego nie mamy przemyślanego. Kim my dokładnie jesteśmy, kim chcemy być i czy tej firmie będzie z nami po drodze?
Co możesz zrobić, jeśli chciałbyś to określić bardziej dokładnie? Przede wszystkim uświadom sobie, że nie ma drugiego takiego człowieka jak Ty. Są pewne profile analityków, które są potrzebne. Czasem dla potrzeby zgeneralizowania określamy jakie cechy czy kompetencje analityka będą przydatne, natomiast do każdej pracy i firmy może być potrzebny nieco inny analityk. Nikt nie będzie Tobą bardziej niż Ty, nikt nie będzie lepszym Tobą niż Ty sam. Istotne jest więc pytanie: co takiego jest w Tobie szczególnego, wyjątkowego, indywidualnego? Musisz to wiedzieć, musisz się zagłębić w siebie i to wydobyć. Jaka jest Twoja konkretna wiedza wynikająca być może z Twoich studiów, a może z innych źródeł? Może coś Cię ciekawi i masz dużą wiedzę na jakiś temat? Jakie masz doświadczenia?
Jeśli chciałbyś się przekwalifikować, to naturalnie tych doświadczeń na pewno już nabyłeś sporo, masz wiele umiejętności, które będziesz mógł wykorzystać. To wszystko trzeba wyłuskać i zebrać tak, żeby była jasność, co dokładnie jest w Tobie takiego szczególnego.
Pokaż swoją osobowość i talenty, nie tylko te związane z analizą
Jest wiele typów, nie każdy analityk będzie pasował do każdego rodzaju pracy, firmy i zadań, jakie przed nim stoją. Być może Ty z Twoją konkretną osobowością będziesz lepszy do tego zadania, więc warto wiedzieć jaką masz osobowość, jakie masz talenty, w czym jesteś świetny i co masz tak mocno wdrukowane w siebie, że nikt Cię w tym nie przegoni.
- Jakie masz kierunki rozwoju?
- Jaką masz ambicję?
- Jaka jest Twoja misja, która Ci przyświeca?
- Jakie masz wartości?
- Co Tobą kieruje i w którą stronę chciałbyś iść?
Gdzie widzisz siebie dalej? To akurat pytanie, z którego drwi wiele osób, ale to dość istotne. Firma też może odpowiedzieć na pytanie czy jest w stanie Ci coś zaproponować, czy idziecie w podobnym kierunku czy może jednak Wasze plany nieco się rozjeżdżają.
Warto, żebyś podczas rozmowy rekrutacyjnej wiedział jaką dokładnie wartość przynosi praca analityka. Nie na zasadzie „Jestem analitykiem, umiem zebrać wymagania i zapisać user story, znam jeszcze techniki, KPI, benchmark” itd. No dobra, ale co to daje? Jakie to przyniesie korzyści? Jeśli taką rozmowę odbędziesz z innym analitykiem, to będzie w stanie Cię zrozumieć. Jeśli jednak rozmawiasz z pracownikiem HR, kierownikiem czy prezesem i chcesz ich oczarować, musisz sprzedać w pewien sposób swoje umiejętności i korzyści jakie ta firma będzie miała ze współpracy z Tobą. To Ty musisz rozumieć wpływ swoich umiejętności czy konkretnych cech na to, co możesz dać innym.
Warto też, żebyś poznał siebie na tle innych:
- czym się wyróżniasz od innych analityków,
- jak Twoje umiejętności i kompetencje wyglądają na tle innych,
- czy stawka, której oczekujesz jest niska czy wysoka, a może jest optymalna i właśnie z takimi kwotami przychodzą inne osoby na tę rozmowę kwalifikacyjną.
Mam dla Ciebie prezent
Wspomniałam w tym materiale o wielu rzeczach. Być może trudno Ci to uchwycić w prosty sposób, więc mam dla Ciebie pomocne narzędzie.
Przygotowałam check-listę, która zbiera wszystkie te wnioski. Dzięki niej możesz na spokojnie zastanowić się, które z tych kryteriów już spełniasz, nad czym musisz jeszcze popracować, co jeszcze możesz zrobić.
Jeśli chciałbyś ją otrzymać, zostawisz komentarz pod tym wpisem na moim blogu. Napisz jaką jedną lekcję wyciągnąłeś z tego materiału. Co jest dla Ciebie najważniejsze, co Cię może w jakiś sposób poruszyło? Komentarz musi pojawić się konkretnie pod tym wpisem na moim blogu, ponieważ tam właśnie jest mechanizm, który podeśle Ci ten materiał. Serdecznie Cię do tego zapraszam.
Webinar – jak skutecznie sprzedać swoją ofertę pracodawcy
Kolejna ważna wiadomość, z którą chciałam Cię zostawić to to, że zapraszam Cię na webinar. To spotkanie będzie zwieńczeniem całej tej serii. Będziemy mówić o tym, jak możesz sprzedać swoją ofertę pracodawcy tak, żeby zyskać pracę czy wejść na wyższy poziom ze swoim stanowiskiem. Jedna strona to odkrycie w sobie swojego potencjału, ale też druga, czyli umiejętne przedstawienie siebie w oczach potencjalnego pracodawcy. Potrzebujemy w jakiś sposób sprzedać te nasze umiejętności. Na tym spotkaniu poznasz strategie najlepiej zarabiających analityków biznesowych. Zapraszam do zapisów POD TYM LINKIEM.
W kolejnym materiale opowiem Ci dla kogo warto pracować. Jakie są rodzaje firm i w której firmie najbardziej warto sprzedawać swoje umiejętności. Będziemy rozważać i analizować rynek.
Dzięki za poświęcony czas i zapraszam do kolejnej dawki przydatnej wiedzy!
50 komentarze “JAK, CO i KOMU oferować, starając się o awans lub nową pracę w analizie biznesowej?”
Fajnie opowiadasz Haniu. Dopiero zaczynam się „przekształcać” na analityka. Mam nadzieję, że się uda.
Dziękuję za film, dał mi kolejną motywację do przebranżowienia.
Najbardziej poruszył mnie pomysł z check listą. Mam ją w głowie, robię ją po swojemu, jednak zestawienie tego z listą „analityka seniora” to jest coś co może otworzyć oczy, wyznaczyć kierunki 🙂
Checklista, stanowczo ciekawy pomysł
Najbardziej poruszyło mnie to, z jaką stanowczością przekonuje Pani, że jeżeli czegoś chcemy i mamy ambicje, to jesteśmy w stanie to osiągnąć. Jestem jeszcze na studiach i moim marzeniem jest właśnie zostanie analitykiem biznesowym. Mam już poniekąd ustanowione swoje cele i mam nadzieję, że uda mi się je zrealizować 🙂 Pani check-lista na pewno będzie przydatna! 😀
Pozdrawiam serdecznie
Ja zwróciłam uwagę na to, że ciężko odpowiedzieć na te wszystkie pytania nie znając jeszcze za dobrze rynku i nie pracując jeszcze w zbyt wielu firmach czy projektach w analizie. Bo co to znaczy „być regularem”, „być seniorem”? W każdej firmie, a może nawet i w projekcie, będą oczekiwane inne umiejętności, i seniority w jednej firmie czy projekcie nie jest równe drugiej, a czasem może nawet mocno od niej odbiegać. Poproszę o checklistę, zastanowię się nad tymi pytaniami, na które jeszcze nie mam odpowiedzi 🙂
Haniu, dzięki temu, że kilkanaście miesięcy temu trafiłem na Twój kanał znalazłem ścieżkę kariery którą zdecydowałem się podążać. Przez ten czas przeczytałem wiele blogów i oglądnąłem jeszcze więcej vlogów Twojego autorstwa. Zdecydowałem się nawet na podjęcie nauki do ECBA z pomocą Twojego kursu. Dzięki temu czego się od Ciebie nauczyłem, dzisiaj dostałem pracę Analityka Biznesowego. Wielkie dzięki za to co robisz 😀
Oooo rany! 😃😃😃🤩🥳 gratulacje! Cieszę się bardzo z takiej wiadomości 🥰 gratuluję Ci odwagi podjęcie tematu, zaangażowania w kurs i rezultatu. Wszystkiego dobrego na Nowej Drodze. 🙂
Dla mnie największą lekcją było to, że mocno akcentujesz kwestie ambicji i konkretyzacji celu, ścieżki którą się chce podążać.
Jestem ciekawa checklisty. Zglebienie sie w siebie by okreslic jasno kim jestes jest nielada wyzwaniem.
Dziękuję za dawkę konkretnej wiedzy. 🙂
Potrafię dobrze pracować, ale nie wiem jak się sprzedać. Nie mogę mówić o podwyżce, chociaż czuję, że nadszedł czas. Naprawdę mam nadzieję, że seria nagrań pomoże rozwiązać ten problem) Przynajmniej motywacja już wzrosła, dzięki!
Wychodzi na to że jeżeli chce się zostać analitykiem, w pierwszej kolejności trzeba przeanalizować siebie 🙂
Nowy rok to moment, który skłania do startu działań nad określonymi działaniami prowadzącymi do osiągnięcia wyznaczonych celów. Check lista przyda się jako przewodnik po kamieniach milowych w tym procesie.
To co mi się nasuwa po obejrzeniu tego nagrania, to to że na rozmowie o pracę trzeba być „jakimś” a nie bezpłciowym 😛 Dzięki za materiał.
Dzięki temu materiałowi uświadomiłam sobie, w czym tkwi u mnie problem. Zdecydowanie muszę skupić się na kreowaniu potencjalanej wartości dla pracodawcy, a nie jedynie wymieniać poprzednie doświadczenia.
Twoja pewność siebie i przekonanie, że to co robisz, robisz dobrze jest imponujące. Chciałabym tak mieć 🙂 Zastanawiam się na ile to pewność wyniakająca z wiedzy i doświadczenia a na ile cecha charakteru. Pozdrawiam!
Haniu, dzięki za ten wpis.
Myślę, że bardzo istotne jest, żeby rozumieć, jak nasze umiejętności przekładają się na korzyści biznesowe dla pracodawcy. W trakcie rozmowy rekrutacyjnej, przekładając swoje kompetencje, na to, co pracodawca może zyskać, dodatkowo pokazujemy, że umiemy myśleć biznesowo i możemy być dla pracodawcy partnerem, a nie tylko pracownikiem, który wykonuje zlecone zadania.
Haniu – dzieki za przypomienie o ambicji, wartosciach, kierunku w którym zmierzam i mocnych stronach. By podejsc do kolejnych rozmow jak do sprzedazy, i rozmowy partnerskiej gdzie bedzie win win sytuacja
Dziękuję za tak świetny materiał już wiem na co muszę zwrócić uwagę jest to moja własna osoba i zastanowienie się nad swoimi planami na przyszłość. Super matierial.
Bardzo fajna zajawka tematu ścieżki kariery dla analityka. Czy często spotykasz się z podziałem na analityka systemowego vs biznesowego vs biznesowo-systemowego? Jakie kompetencje główne byś im przypisała?
Cześć! Bardzo lubię oglądać Twoje nagrania. Czuję się wtedy jakbym w końcu miała mentora, który bardzo precyzyjnie wskazuje mi kierunek działania. Aktualnie pracuję w firmie It, w której nikt nie jest w stanie mnie w żaden sposób nakierować. To moja pierwsza praca w roli analityka i czuję, że aby rozwijać się w tej roli będę musiała zmienić pracę na taką, gdzie znajdę ludzi którzy będą dawać mi informację zwrotne i pokierują gdy znowu stanę na rozdrożu. Twój wpis jest bardzo pomocny dla dokonania analizy tego w jaki sposób działać dalej.
Haniu, dość niedawno „znalazłam” Twoje nagrania i bloga w sieci. trafiłam na nie, ponieważ szukałam materiałów, które pozwoliłyby odnaleźć i się właśnie w roli analityka biznesowego. po wielu latach pracy jako analityk danych i sprzedażowy stanęła przede mną szansa realizowania się w nowej roli. Pracodawca chyba sam odkrył we mnie cechy, których poszukiwał, ale postanowiłam te naturalne talenty wzmocnić dawką fachowej wiedzy, której na Twoim blogu jest obfitość. ostatnie nagranie naświetliło mi jak ważne jest, a by wyznaczyć sobie cel. w chwili obecnej nadal jestem rozdarta pomiędzy przeszłością a teraźniejszością. Mam nadzieję, że Twoje vblogi będą mnie wspierały na nowej ścieżce zawodowej.
Myślę o zmianie pracy w tym toku. Check-lista pomoże skonkretyzować potrzeby
Dzięki za przypomnienie że nie tylko umiejętności liczą się przy szukaniu now j pracy, ale również, w jaki sposób osobowosciowo pasujemy do danej pracy
Ciekawy materiał 🙂 Rzeczywiście, jeśli sami nie określimy czego chcemy, to ciężko będzie ocenić to przyszłemu pracodawcy 😉
Wartościowe jest spojrzenie właśnie na swoje mocne i słabe cechy oraz przedstawienie tego pracodawcy, żeby zobaczyć czy możemy razem współpracować zmierzając w podobnym kierunku
Checklists brzmi ciekawie 🙂
Najbardziej zaciekawił mnie temat typu osobowości i to, że ma on duże znaczenie przy wyborze konkretnej ścieżki w karierze analityka.
Spodobał mi się nacisk na to, żeby pokazywać na rozmowach jakie korzyści będzie miała firma z naszej pracy jako analityka.
Świetne zestawienie kompetencji w materiale, co najbardziej istotne to umiejętności miękkie o których wspominasz w materiale.
Pracowałam jako programista, analityk systemowy, potem w biznesie a teraz chcę powrotu do pracy w charakterze analityka systemowego/biznesowego . Po swojemu próbuje przekształcić się ponownie, mam określony swój plan i chciałabym go porównać z check-listą. Generalnie jestem pracowita i chętnie się uczę ale nie potrafię sprzedać swoich umiejętności i dlatego mam problem ze znalezieniem pracy może twoje nagrania mnie nauczą ,
Od niedawna zacząłem pracę, które w tytule stanowiska nazywa się „Analityk Biznesowy”. Nie uważam do końca, że zakres moich obowiązków dotyczy tego stanowiska. Dzięki za wskazówki.
Dzięki za video. Zmotywowało mnie ono do dalszej pracy i pozyskiwania nowych umiejętności.
Właśnie buduję swoją strategię na przebranżowienie. Taka lista będzie dla mnie bardzo pomocna. Dziękuję.
Jedna, ważna myśl towarzyszy mi po obejrzeniu tego nagrania – ważne jest, aby planować siebie, swoją karierę, swoje życie, w sposób świadomy! Pozdrawiam
Dzięki Hania, od jakiegoś czasu staram się poukładać moją ścieżkę kariery. Chyba wezmę sobie do serca radę o stawianiu sobie ambitnych celi, a nie tych prostych do osiągnięcia, muszę tylko odważyć się marzyć.
Dla mnie najważniejsze były wątki o tym co ja mogę wnieść w działalność firmy, kim chciałbym być w firmie, jak wykorzystać swój potencjał. Pozdrawiam.
Witam Cię Haniu, dziękuję za mentorskie podejście „mierz wysoko”
Hej Haniu,
Dzięki za ten wpis, mi dopiero test Galupa uświadomił, że łatwe nawiązywanie kontaktów i pamiętanie charakterystycznych rzeczy dla rozmówcy wcale nie jest tak popularnym i oczywistym zjawiskiem, a pomaga zdobyć sympatię 😉 tak, że zawsze dobrze wiedzieć co w nas jest szczególnego
Dziękuję za wartościowy materiał! Moja uwagę skupiły wątki wymierzania celów, a także temat ambicji połączonej z pojęciem marzeń- naprawdę trafne spostrzeżenie
Dziękuję Haniu za wartościowy temat. Moja uwagę szczególnie skupiły wątki wymierzania celów, ale także uważam za bardzo trafne słowa o tym, aby mieć ambicje, ale też marzyć
Dzięki za przekazane treści, jestem początkującym analitykiem, zdobyta wiedza na pewno sie przyda.
Bardzo spodobał mi się Twój profil. Staram się oglądać choć jeden filmik dziennie – wciąga, zachęca do mierzenia wysoko ;). Chcę się przebranżowić. Checklista z pewnością będzie pomocna.
po obejrzeniu, twojego nagrania, już wiem, że trzeba zwrócić uwagę na samego siebie, mieć jakiś plan i cel.
Poczucie stabilności jest OK, ale czasami oznacza stanie w miejscu. Raz na jakiś czas trzeba coś zmienić w życiu. Najwidoczniej teraz przyszła pora na zmianę pracy.
Hej,
Dla mnie wartością z tego materiału jest utwierdzenie w przekonaniu, że najważniejsze jest, by podążać za swoimi marzeniami i stawiać sobie cele. Obserwuję Twoje poczynania już od ponad 6 lat, jeszcze za czasów różnych warsztatów w ramach koła naukowego „Zarządzanie IT” na PG. Marzeniem było zostać analitykiem biznesowym i tak się stało – już 6 lat „kariery” 🙂 kolejnym celem było to, by po 10 latach zostać ekspertem/seniorem (nie w nazwie stanowiska, tylko w zakresie kompetencji). Ale co jeżeli cel się zdezaktualizował? że nie tak wyobrażałam sobie pracę analityka? że ciągle brakuje mi tego sensu, ale „nie mam” już siły dopytywać się o sens? Chyba czas na zmiany/aktualizację i ten materiał w tym mnie utwierdza 🙂 Poproszę zatem checklistę
Jestem na etapie zmiany pracy, check-lista pomoże skonkretyzować i zaktualizować cele i potrzeby
Zrozumiałam, że długa droga przede mną, ale jeśli uporządkuję wiedzę, ustalę kolejne kroki to będę mogła skuteczniej działać i pokierować sobą.
„Nikt nie będzie lepszym mną, niż ja sam” – bardzo dobrze powiedziane.