Wprowadzenie do marketingu dla analityków biznesowych. Strona będzie rozwijać się z biegiem czasu. Jeśli chcesz dodać informacje na ten temat, napisz do mnie.
Cel
Odkrywanie potrzeb odbiorców, kształtowanie produktów, które te potrzeby zaspokajają, komunikacja z rynkiem.
Główne zadania
Główne zadania marketingu [1]:
- odnajdowanie i ocenianie możliwości rynkowych, prowadzących do zaspokojenia potrzeb określonych odbiorców (nabywców) oraz dokładne ustalenie tych potrzeb,
- opracowywanie w oparciu o tę wiedzę produktu oraz strategii jego dystrybucji,
- przygotowanie odpowiedniej strategii ceny,
- komunikacja z rynkiem.
Pojęcia
Procesy
Narzędzia
Źródła wiedzy
Organizacje:
Strony:
Książki:
Magazyny:
Źródła:
- P. Waniowski, D. Sobotkiewicz, M. Daszkiewicz: Marketing, Teoria i przykłady. Placet 2010