Kulisy badania zarobków #1 przygotowanie danych
541 osób wzięło udział w badaniu zarobków i kompetencji analityków 2021. Żeby umilić czekanie na wnioski, przedstawiam kulisy badania –
Rozmowy o analizie potrafią zejść na nieoczekiwane tory 😀 Pozdrowienia dla autorów 😉
– Naszym rozwiązaniem na ten problem będzie stworzenie aplikacji, w której klient odpowiadając na pytania dotyczące tego, co mu nie działa, będzie otrzymywał wskazówki o co chodzi i jak to rozwiązać. Nazwaliśmy go FAQ YOU.
– Wiecie co to są grupy focusowe? (jedna z technik analityka w BABOK Guide)
– Osoby spotykające się w centrum handlowym Focus.
– Polecam książkę “Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie czego chce.”
– O! To ją zabiorę na spotkanie z klientem i położę na stole.
– S.M.A.R.T. mówi o tym, jak powinny być dobrze zdefiniowane cele. S – Simple – proste, M – Measureable – mierzalne, A – Achievable – osiągalne, R – Relevant – znaczące, T – Timely defined – określone w czasie.
– W naszej firmie stosują najwidoczniej metodę S.M.A.R.
– Czym się kierujecie dobierając podejście do analizy w projekcie?
– Współczynnikiem upierdliwości klienta.
Masz zabawny tekst związany z analizą? Prześlij na maila lub zostaw komentarz.
Jako strategiczny analityk biznesowy na pograniczu zarządzania i IT zapewniam, że projekty i działania w organizacji przynoszą wartość biznesową. Dostarczam kompetencji analitycznych managerom i zarządom z Polski, Niemiec i Szwajcarii przy tworzeniu strategii oraz wdrażaniu jej w kilkuset osobowej międzynarodowej organizacji.
Rafał
Nie sposób pominąć jeden z najlepszych klasyków wśród żartów dotyczących procesowej realizacji projektów. Słynny komiks o tym czego klient oczekiwał, jak zostało opisane i zaprojektowane to co wyjaśnił, za co zapłacił i co finalnie otrzymał 🙂 http://tinyurl.com/a9uj3l