Bez względu na to, czy opisywałeś/aś procesy, każda firma jakoś pracuje. Ta praca może być tak poukładana, że trwa długo, powoduje błędy i generuje duże koszty przynosząc umiarkowane korzyści. Usprawnianie procesów polega na przyjrzeniu się im, pomierzeniu, wybraniu miejsc do usprawnienia. Może będzie to zmiana kolejności kroków, przekazanie zadań w inne ręce, może rozwinięcie kompetencji, usuwanie wąskich gardeł i strat, a może automatyzacja. Jedno jest pewne – będzie taniej, szybciej lub bardziej tak, jak tego chcesz w Twoim biznesie.
To zależy od wybranego podejścia. Jeśli dostępne są dane i mechanizmy pomiaru – wiele pracy za nami. Wystarczy wybrać usprawnienie i je wdrożyć. Chcąc zaangażować pracowników w usprawnianie, wykonujemy warsztaty, na których to oni mówią o problemach i rozwiązaniach. Nadajemy strukturę, aby ta aktywność zakończyła się usprawnieniami. Stosujemy specjalistyczne narzędzia do modelowania i pomiaru, ale jesteśmy również otwarci na szybkie akcje na krótkich warsztatach w nieformalnym klimacie.
Opowiedz nam osobiście o swoich wyzwaniach. Spotkamy się online jeszcze dziś, jutro lub w ciągu najbliższych dni. Sprawdź kalendarz.
Otrzymasz link do spotkania w wybranym dniu i godzinie. Mamy 60 minut konsultacji na rozmowę, pytania, porady.
Pojaw się na nich sam(a) lub zapraszając współpracowników, którzy uzupełnią Waszą perspektywę.
Podcast Najpierw analiza biznesu: odcinek NAB#002 Procesy – najpierw uporządkuj, potem informatyzuj