Określanie zakresu zamawianych systemów polega na poznaniu rzeczywistych potrzeb firmy, zebraniu ich w formie wymagań z określonymi priorytetami, przedstawiających potrzeby, a nie propozycje rozwiązań. Dobrze określony zakres bezpośrednio pomoże Twojej firmie w realizacji jej celów, będzie zoptymalizowany pod kątem korzyści, kosztów oraz czasu dostarczania.
Może. Możesz ją wykonać także Ty w swojej organizacji. Pytanie jest – gdzie leżą potrzebne umiejętności? Jeśli masz u siebie analityków biznesowych, którzy potrafią spojrzeć na funkcjonowanie Twojej firmy i je opisać w kontekście wymagań na system – świetnie. Jeśli takie kompetencje są po stronie dostawcy – super. Wielu dostawców wykona elementy analizy czy warsztaty, gdzie będzie oczekiwała wkładu ze strony Waszej firmy. Czy to działa? W pewnych przypadkach – bezproblemowo. W wielu – skupienie idzie na to jak zrobić to co chcesz (wizualnie, technicznie), a nie podlega analizie sam zakres tego, co zamawiasz. Często przydaje się tu wsparcie, by zmniejszyć ryzyko.
Opowiedz nam osobiście o swoich wyzwaniach. Spotkamy się online jeszcze dziś, jutro lub w ciągu najbliższych dni. Sprawdź kalendarz.
Otrzymasz link do spotkania w wybranym dniu i godzinie. Mamy 60 minut konsultacji na rozmowę, pytania, porady.
Pojaw się na nich sam(a) lub zapraszając współpracowników, którzy uzupełnią Waszą perspektywę.
Podcast Najpierw analiza biznesu: odcinek NAB#006 7 problemów we współpracy z software house