Witaj! 🙂 Nie widzieliśmy się jakiś czas. Teraz w końcu będzie okazja spotkać się nie tylko na blogu, ale też na żywo.
Konferencja reQuest
15 listopada 2017 r. (środa) w Toruniu szykuje się konferencja reQuest pod znakiem analizy biznesowej/inżynierii wymagań. Spotkasz tam mnóstwo analityków z całej Polski i spore grono prelegentów, którzy omówią analizę z rozmaitych perspektyw. Na pewno znajdziesz coś z tematów, które aktualnie Cię dręczą lub fascynują.
Na prezentacjach i warsztatach spotkasz osoby takie jak: Hans Van Loenhund, Jarosław Świątek, Olivier Denoo, Rafał Borowiec, Natalia Czerwiak, Tomasz Figuralski, Katarzyna Gottfried, Aleksandra Kornecka, Michał Kucharski, Agnieszka Kugler, Jarosław Łojewski, Łukasz Łosin, Miłosz Musialik, Rafał Stańczak, Hanna Tomaszewska, Jacek Woynarowski, Elena Zhukova, Jarosław Żeliński.
Więcej informacji o prelegentach znajdziesz na stronie konferencji.
Widzimy się od 9:00 do 18:00 na prelekcjach i warsztatach. Mamy jedną salę z prezentacjami i równolegle w 3 salach odbywają się warsztaty. Wybierz to, co jest dla Ciebie najciekawsze.
Zapisy ruszają z początkiem października na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”. Przygotuj się!
Warsztat
Jeśli masz ochotę przybić mi piątkę, to szukaj pod nowym nazwiskiem 😉 Jako Hania Tomaszewska zapraszam na warsztat „Przewodnik po analizie dla zdezorientowanych – Jak właściwie zabrać się za analizę i przejść zielonym lub czarnym szlakiem”, na którym będziemy tworzyć mapę i checklistę kroków w analizie dla początkujących i zaawansowanych, żebyś przez projekty przechodził żwawo i pewnie.
Skąd taki temat? Widzę, że sporo zagadnień analitycznych obija się o uszy, ale często są one wyrwane z kontekstu. Wiele osób, mimo, że są świadome, że różne rzeczy w projekcie trzeba zrobić, to jednak kiedy już mają zacząć, są zagubione. Nie wiedzą od czego zacząć i co robić dalej po kolei. Temu właśnie chcę zaradzić na tym warsztacie. Zbierzemy kolejne kroki, jak np. określenie celu, analiza interesariuszy, analiza procesów biznesowych, wymagania jakościowe, prototypy, itd. i ułożymy je w mapę (co po kolei) i checklistę (czy o wszystkim pamiętałeś). Poza wypracowanymi rozwiązaniami, do domu zabierzecie też moje skondensowane propozycje takiej mapy i listy.
Na warsztacie będzie ok. 12-15 miejsc. 2 osoby nie będą jednak musiały liczyć na łut szczęścia i szybki Internet, aby zapisać się w formule „kto pierwszy ten lepszy”. Zapraszam Cię do konkursu! 🙂
Konkurs
Aby wygrać 10% zniżki na konferencję reQuest, miejsce na warsztacie i dodatkowo wybrany produkt Analiza IT (Kurs Adeptów Analizy, Kurs Specjalistów Analizy, Raport Zarobków lub nowo tworzony – Jak negocjować podwyżkę Analityka Biznesowego), prześlij odpowiedź na jedno z dwóch pytań:
- Pyt. 1: Jakie problemy napotykasz nie wiedząc jak rozpocząć i poprowadzić analizę krok po kroku? – odpowiedź na to pytanie pomoże mi przygotować mapy i checklisty, które odpowiedzą na Twoje problemy. Dodaj coś o firmach/projektach, w których pracujesz, żeby te problemy odnieść do kontekstu, w którym występują – wyślij odpowiedź
- Pyt. 2: Jak wygląda mapa/diagram/schemat produktów analizy (np. cel projektu, lista interesariuszy, lista wymagań), które tworzysz w projekcie z zaznaczeniem kolejności ich powstawania? – odpowiedź na to pytanie pomoże mi zweryfikować czy moje mapy i plany działania są spójne z intuicjami innych analityków. Spróbuj zawszeć rysunek na jednej stronie (może być jak wielki plakat do powiększenia), a ewentualne opisy dodać w dalszej części – wyślij odpowiedź
Na odpowiedzi czekam do 15.10.2017 r. do 23:59. Przy wyborze będę kierowała się tym, ile przekazałeś wartościowych informacji, które pomogą mi w zrozumieniu problemów (pyt. 1) lub sposobu działania innych analityków (pyt. 2) w kontekście tematu kolejności działań analitycznych i tworzenia produktów cząstkowych (np. cel, interesariusze, wymagania funkcjonalne). Wyniki zostaną ogłoszone 18.10.2017 r. na fanpage’u i w tym artykule na blogu.
—–Edit——————————————————–
Zdecydowanie woleliście pisać o problemach niż o swojej kolejności działań 😉 Dziękuję Wam bardzo za wszystkie odpowiedzi. Dziękuję, że podzieliliście się swoimi problemami, wyzwaniami, wypracowanymi metodami. Wyraźnie najwięcej nad odpowiedziami napracowały się dwie osoby. Nie tylko napisały dużo, ale też z dużym sensem 🙂 humorem 🙂 i wartością merytoryczną.
And the winner is…
- Ania S.
- Mikołaj K.
Gratuluję! 🙂 I jeszcze raz dziękuję.
Obawiam się, że Mikołaj ma już wszystkie produkty Analiza IT 😛 ale spieszę z wydaniem kolejnego „Jak negocjować podwyżkę analityka”, więc będzie pierwszym uczestnikiem. A szef niech się szykuje 😉 Aniu, do Ciebie się zgłoszę z pytaniem, czym Cię najlepiej uszczęśliwić 🙂
Jeszcze raz gratuluję, po raz trzeci dziękuję i do zobaczenia na konferencji 🙂