NA005: Tworzenie i rozwój produktu – Olga Springer i Tomasz Tomaszewski

[podcast src=”https://html5-player.libsyn.com/embed/episode/id/6033918/height/360/width/450/theme/standard/autonext/no/thumbnail/yes/autoplay/no/preload/no/no_addthis/no/direction/forward/” height=”360″ width=”450″ placement=”top” theme=”standard”]

Jak zasubskrybować podcast?

Słuchaj go z komputera:

lub pobierz na telefon aplikację do podcastów i zasubskrybuj kanał „najpierw analiza” by Analiza IT:

  • iOX – np. aplikacja Podcasts
  • Android – np. aplikacja Stitcher

lub wprost z kanału RSS.
Będę wdzięczna za Wasze lajki, łapki, serduszka i co tam jeszcze dany serwis udostępnia oraz opisowe opinie. Więcej ocen i komentarzy pozwoli dotrzeć do większej liczby osób przez wyszukiwarki.

Tworzenie i rozwijanie produktu

Tworzycie lub rozwijacie produkt w firmie? A może o tym nie wiecie nazywając go projektem? 😉 Olga Springer (Product Vision/SentiOne) i Tomasz Tomaszewski (RocketStudio/ProductVision/AnalizaIT) podpowiadają jak drastycznie zwiększyć szansę powodzenia produktu odpowiadając na najważniejsze pytania i wykorzystując niezbędne kompetencje. Posłuchaj i dowiedz się czy w Twoim projekcie, firmie czy startupie o zadbaliście o najważniejsze aspekty tworzenia i rozwoju produktu.
Goście:

  • Olga Springer – Product Manager w SentiOne, współzałożycielka bloga ProductVision, autorka Product Guide – kompendium wiedzy o rozwijaniu produktu
  • Tomasz Tomaszewski – wiceprezes i konsultant zarządzania produktami, projektami w Rocket Studio, założyciel bloga ProductVision (a także Analiza IT i koła naukowego Zarządzanie IT)

Pytania:

  • Czym jest produkt? Po czym poznać, że się nim zajmuję?
  • Czy widzicie, że brakuje kompetencji produktowych w firmach?
  • Po czym poznać, że mamy braki w kompetencjach produktowych a nasz produkt nie idzie do przodu i nie wykorzystuje swojego potencjału?
  • Co może zrobić firma lub startup, którym brakuje kompetencji produktowych?
  • Jak przekonać decydentów, żeby zatrudnili lub wykształcili więcej kompetencji produktowych, jeśli nie widzą problemu?
  • Jakie jeszcze inne kompetencje będą potrzebne przy tworzeniu i rozwijaniu produktu?

Wymienione linki:

  • SentiOne – firma, w której pracuje Olga i rozwija produkt do śledzenia i reagowania na komentarze na temat marki w Internecie
  • Rocket Studio – firma Tomka, w której jest wiceprezesem i konsultantem
  • Product Vision – blog na temat zarządzania produktem (Product Management), założony przez Tomka, tworzony przez Olgę, Igora i kilka innych osób
  • Product Guide – kompendium wiedzy na temat zarządzania produktem przygotowane przez Olgę
  • Kurs podstaw IT z bloga Product Vision/Analiza IT przygotowany przez Igora Springera
  • Szablony na Product Vision – Business Model Canvas, Mapa Empatii, Value Proposition Canvas, Persony, Product Road Map
  • Artykuły Olgi, m.in. o metodzie OKR do planowania strategicznego i kwartalnego w SentiOne
  • Koło naukowe Zarządzanie IT na Politechnice Gdańskiej, które założył Tomek (żeby ludzie z IT wiedzieli, że jest dla nich wiele innych ciekawych ścieżek kariery, nie tylko programowanie); później przejął je kolega Marcin, a po nim Olga 🙂 I tak się poznaliśmy.
  • Konferencja Be IT – konferencja organizowana przez koło Zarządzanie IT na Politechnice Gdańskiej, w tym roku 22-24 kwietnia 2018 r., ścieżki m.in. be analyst, be agile, be product manager
  • Książka „Metoda Lean Startup” Eric Ries
  • Książka „Podręcznik Startupu” Steve Blank, Bob Dorf
  • Książka „Metoda Lean Analytics. Zbuduj sukces startupu w oparciu o analizę danych” Alistair Croll, Benjamin Yoskovitz

Zbuduj fundamenty pracy marzeń jako analityk

Dołącz do 6000 analityków i otrzymaj PDF ze wskazówkami.
Poznaj też serię innych bezpłatnych materiałów i aktualizacje o bieżących projektach

Cześć, jestem Hania.

Jako strategiczny analityk biznesowy na pograniczu zarządzania i IT zapewniam, że projekty i działania w organizacji przynoszą wartość biznesową. Dostarczam kompetencji analitycznych managerom i zarządom z Polski, Niemiec i Szwajcarii przy tworzeniu strategii oraz wdrażaniu jej w kilkuset osobowej międzynarodowej organizacji.

0 komentarze “NA005: Tworzenie i rozwój produktu – Olga Springer i Tomasz Tomaszewski”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *