[podcast src=”https://html5-player.libsyn.com/embed/episode/id/6033918/height/360/width/450/theme/standard/autonext/no/thumbnail/yes/autoplay/no/preload/no/no_addthis/no/direction/forward/” height=”360″ width=”450″ placement=”top” theme=”standard”]
Jak zasubskrybować podcast?
Słuchaj go z komputera:
lub pobierz na telefon aplikację do podcastów i zasubskrybuj kanał „najpierw analiza” by Analiza IT:
- iOX – np. aplikacja Podcasts
- Android – np. aplikacja Stitcher
lub wprost z kanału RSS.
Będę wdzięczna za Wasze lajki, łapki, serduszka i co tam jeszcze dany serwis udostępnia oraz opisowe opinie. Więcej ocen i komentarzy pozwoli dotrzeć do większej liczby osób przez wyszukiwarki.
Tworzenie i rozwijanie produktu
Tworzycie lub rozwijacie produkt w firmie? A może o tym nie wiecie nazywając go projektem? 😉 Olga Springer (Product Vision/SentiOne) i Tomasz Tomaszewski (RocketStudio/ProductVision/AnalizaIT) podpowiadają jak drastycznie zwiększyć szansę powodzenia produktu odpowiadając na najważniejsze pytania i wykorzystując niezbędne kompetencje. Posłuchaj i dowiedz się czy w Twoim projekcie, firmie czy startupie o zadbaliście o najważniejsze aspekty tworzenia i rozwoju produktu.
Goście:
- Olga Springer – Product Manager w SentiOne, współzałożycielka bloga ProductVision, autorka Product Guide – kompendium wiedzy o rozwijaniu produktu
- Tomasz Tomaszewski – wiceprezes i konsultant zarządzania produktami, projektami w Rocket Studio, założyciel bloga ProductVision (a także Analiza IT i koła naukowego Zarządzanie IT)
Pytania:
- Czym jest produkt? Po czym poznać, że się nim zajmuję?
- Czy widzicie, że brakuje kompetencji produktowych w firmach?
- Po czym poznać, że mamy braki w kompetencjach produktowych a nasz produkt nie idzie do przodu i nie wykorzystuje swojego potencjału?
- Co może zrobić firma lub startup, którym brakuje kompetencji produktowych?
- Jak przekonać decydentów, żeby zatrudnili lub wykształcili więcej kompetencji produktowych, jeśli nie widzą problemu?
- Jakie jeszcze inne kompetencje będą potrzebne przy tworzeniu i rozwijaniu produktu?
Wymienione linki:
- SentiOne – firma, w której pracuje Olga i rozwija produkt do śledzenia i reagowania na komentarze na temat marki w Internecie
- Rocket Studio – firma Tomka, w której jest wiceprezesem i konsultantem
- Product Vision – blog na temat zarządzania produktem (Product Management), założony przez Tomka, tworzony przez Olgę, Igora i kilka innych osób
- Product Guide – kompendium wiedzy na temat zarządzania produktem przygotowane przez Olgę
- Kurs podstaw IT z bloga Product Vision/Analiza IT przygotowany przez Igora Springera
- Szablony na Product Vision – Business Model Canvas, Mapa Empatii, Value Proposition Canvas, Persony, Product Road Map
- Artykuły Olgi, m.in. o metodzie OKR do planowania strategicznego i kwartalnego w SentiOne
- Koło naukowe Zarządzanie IT na Politechnice Gdańskiej, które założył Tomek (żeby ludzie z IT wiedzieli, że jest dla nich wiele innych ciekawych ścieżek kariery, nie tylko programowanie); później przejął je kolega Marcin, a po nim Olga 🙂 I tak się poznaliśmy.
- Konferencja Be IT – konferencja organizowana przez koło Zarządzanie IT na Politechnice Gdańskiej, w tym roku 22-24 kwietnia 2018 r., ścieżki m.in. be analyst, be agile, be product manager
- Książka „Metoda Lean Startup” Eric Ries
- Książka „Podręcznik Startupu” Steve Blank, Bob Dorf
- Książka „Metoda Lean Analytics. Zbuduj sukces startupu w oparciu o analizę danych” Alistair Croll, Benjamin Yoskovitz
0 komentarze “NA005: Tworzenie i rozwój produktu – Olga Springer i Tomasz Tomaszewski”
Ciekawy podcast! Miło się słucha.
Dzięki 🙂 jakieś tematy Cię interesują szczególnie?