Jaka jest rola analityka w procesie sprzedaży? Możesz poznawać klienta, jego problem i proponować najlepsze rozwiązanie, które przygotuje Twoja firma. W filmie mówię nieco o współpracy ze sprzedawcą w modelu klient-dostawca, gdzie sprzedawca i analityk są po stronie dostawcy.
Jeśli chcesz brać czynny udział w procesie sprzedaży, musisz pokazać sprzedawcy czy firmie, że warto Cię w niego angażować, że Twoja praca na tym etapie przyniesie dodatkową wartość. To ma wiele wspólnego z pracą konsultanta. Niektórzy mówią, że jego analityk nie posiada takich kompetencji. Raczej jest dobry w doprecyzowywaniu juz ustalonego z grubsza zakresu. I często mają rację. Bardzo dużo zależy od Ciebie. Od tego, jakie masz aspiracje, zainteresowania, na jakim poziomie czujesz się mocny – proponowaniu rozwiązań dla zarządów na poziomie strategii, taktyki, czy może z wymaganiami, prototypami i bazami danych. Ile osób, tyle odpowiedzi. W każdym razie praca na etapie sprzedaży to kolejna ciekawa możliwość. A jeśli zdecydujesz się ją wykorzystać i przekonasz do tego sprzedawcę i firmę, dbaj o rozwijanie swoich kompetencji przekonywania, negocjacji, prezentacji, zainteresuj się mocno branżą, rynkiem i dowiaduj się więcej o biznesie, zarządzaniu, zarządzaniu strategicznym i też sprzedaży.
Zbuduj fundamenty pracy marzeń jako analityk
Dołącz do 6000 analityków i otrzymaj PDF ze wskazówkami.
Poznaj też serię innych bezpłatnych materiałów i aktualizacje o bieżących projektach
Super! :)
Jeszcze tylko potwierdź maila, jeśli jesteś nowy na liście mailingowej, żebyśmy na pewno byli w kontakcie.
Cześć, jestem Hania.
Jako strategiczny analityk biznesowy na pograniczu zarządzania i IT zapewniam, że projekty i działania w organizacji przynoszą wartość biznesową. Dostarczam kompetencji analitycznych managerom i zarządom z Polski, Niemiec i Szwajcarii przy tworzeniu strategii oraz wdrażaniu jej w kilkuset osobowej międzynarodowej organizacji.
0 komentarze “Analityk w procesie sprzedaży i współpraca ze sprzedawcami”
Obejrzałam film. Zgadzam się w 100% z tym co Pani powiedziała. Natomiast chciałabym zwrócić uwagę na niego inną kwestię. Często brałam udział jako analityk w projektach właśnie po stronie klienta. Poszukiwaliśmy dostawcy, który zgodnie z przygotowanym zapytaniem ofertowym przesyłał nam wyceny oraz swoje pomysły na rozwiązanie. Zebrane oferty analizowałam, a następnie przesyłałam feedback to swojego kierownika, zespołu projektowego bądź zarządu. Myślę, to ma wartość dodatnią z tego względu, że wiem jakie są oczekiwania wewnętrznego klienta, ponadto jest szansa na wybór najlepszej oferty (mając na uwadze takie elementy jak czas wykonania projektu, budżet czy proponowany sposób rozwiązania, architekturę itp.)