Analityk w procesie sprzedaży i współpraca ze sprzedawcami

2 grudnia 2016

Jaka jest rola analityka w procesie sprzedaży? Możesz poznawać klienta, jego problem i proponować najlepsze rozwiązanie, które przygotuje Twoja firma. W filmie mówię nieco o współpracy ze sprzedawcą w modelu klient-dostawca, gdzie sprzedawca i analityk są po stronie dostawcy.
Jeśli chcesz brać czynny udział w procesie sprzedaży, musisz pokazać sprzedawcy czy firmie, że warto Cię w niego angażować, że Twoja praca na tym etapie przyniesie dodatkową wartość. To ma wiele wspólnego z pracą konsultanta. Niektórzy mówią, że jego analityk nie posiada takich kompetencji. Raczej jest dobry w doprecyzowywaniu juz ustalonego z grubsza zakresu. I często mają rację. Bardzo dużo zależy od Ciebie. Od tego, jakie masz aspiracje, zainteresowania, na jakim poziomie czujesz się mocny – proponowaniu rozwiązań dla zarządów na poziomie strategii, taktyki, czy może z wymaganiami, prototypami i bazami danych. Ile osób, tyle odpowiedzi. W każdym razie praca na etapie sprzedaży to kolejna ciekawa możliwość. A jeśli zdecydujesz się ją wykorzystać i przekonasz do tego sprzedawcę i firmę, dbaj o rozwijanie swoich kompetencji przekonywania, negocjacji, prezentacji, zainteresuj się mocno branżą, rynkiem i dowiaduj się więcej o biznesie, zarządzaniu, zarządzaniu strategicznym i też sprzedaży.

Cześć, jestem Hania.

Jako strategiczny analityk biznesowy na pograniczu zarządzania i IT zapewniam, że projekty i działania w organizacji przynoszą wartość biznesową. Dostarczam kompetencji analitycznych managerom i zarządom z Polski, Niemiec i Szwajcarii przy tworzeniu strategii oraz wdrażaniu jej w kilkuset osobowej międzynarodowej organizacji.

Może zaciekawi Cię także:

www.analizait.pl by ProjectUP (C) 2020